Ανακοινώθηκε επίσημα τελικά από την Hellenic Train ο τρόπος με τον οποίο θα γίνονται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη, μετά την καταστροφή που προκλήθηκε στη σήραγγα των Τεμπών, όταν από την κακοκαιρία πλημμύρισαν οι γραμμές και κατέβηκαν φερτά υλικά από τον Όλυμπο.
Αναλυτικά, τα τρένα θα ξεκινούν από την Αθήνα και θα σταματούν στη Λάρισα, όπου οι επιβάτες θα ανεβαίνουν σε λεωφορεία που δρομολογεί η εταιρία για τη Θεσσαλονίκη. Αντιστοίχως από τη Θεσσαλονίκη, αντί για τρένο, θα επιβιβάζονται σε λεωφορείο μέχρι τη Λάρισα και από εδώ με τρένο μέχρι την Αθήνα.
Κλειστή η γραμμή
Η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν λειτουργεί για τρίτη φορά σε διάστημα 2 ετών περίπου. Η πρώτη φορά αφορούσε στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών (Φεβρουάριος 2023), η δεύτερη προκλήθηκε από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias (Σεπτέμβριος 2023) και η τρίτη από την κακοκαιρία Bora (Δεκέμβριος 2024).
Το βράδυ της Κυριακής προκλήθηκε το πρόβλημα, όταν το νερό με φερτά υλικά έφτασε στην είσοδο της σήραγγας των Τεμπών. Ευτυχώς είχε περάσει λίγη ώρα πριν το δρομολόγιο από την Αθήνα για την Θεσσαλονίκη, οπότε δεν κινδύνευσαν επιβάτες.
Αυτό που επισημαίνεται από την πλευρά των στελεχών του ΟΣΕ στη Λάρισα είναι ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να αποκατασταθεί το πρόβλημα. Ακριβές χρονοδιάγραμμα συνολικής αποκατάστασης δεν έχει ακόμη επισήμως ανακοινωθεί. Στελέχη του ΟΣΕ στη Λάρισα, ωστόσο, επισημαίνουν ότι ενδεχομένως και σήμερα το βράδυ αποκατασταθεί η μία γραμμή και συγκεκριμένα η ανόδου, οπότε τα τρένα, τόσο τα επιβατικά όσο και τα εμπορικά θα κυκλοφορούν κανονικά, σε μία γραμμή και, προφανώς, με καθυστέρηση στην άφιξη των δρομολογίων.
Αρμοδιότητες
Την αποκατάσταση των προβλημάτων που προκύπτουν στις γραμμές έχει στην αρμοδιότητά του ο ΟΣΕ. Τα τελευταία χρόνια εκτιμάται ότι στην ΟΣΕ απασχολούνται συνολικά περισσότεροι από 1000 εργαζόμενοι (προηγούμενα χρόνια στον ΟΣΕ εργαζόταν συνολικά σε όλες τις βαθμίδες και σε όλες τις υπηρεσίες περί τους 12000 εργαζομένους). Εξαιτίας του μειωμένου αριθμού προσωπικού ο ΟΣΕ, σύμφωνα με όσα επισημαίνουν εργαζόμενοι, αναθέτει σε εργολάβους τις εργασίες.
Η ΕΡΓΟΣΕ έχει στην αρμοδιότητά της νέα έργα, δηλαδή νέες χαράξεις.
Πηγή: ΕΡΤ